Gündem:
SAHTE PLAKANIN MAZERETİ DE YALAN ÇIKTI!
SAHTE PLAKANIN MAZERETİ DE YALAN ÇIKTI!

Başbakanlık sahte plakayı yalanlarken iyice battı

Cumhuriyet.com.tr'nin ortaya çıkardığı Başbakan'ın makam aracının sahte plaka çıkması skandalında son gelişme. Başbakanlık, cumhuriyet.com.tr'nin haberini görünce plaka numarasında hata yaptıklarını gördüklerini söyledi. Başbakanlık açıklamasında tutarsızlık diz boyu.

Başbakanlık'tan "06 BV 8534" plaka açıklamasında Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, seçim kampanyası sırasında makam otomobilini kullandığı ve aracın sahte plaka taşıdığı iddialarının gerçeği yansıtmadığı bildirildi.

Başbakanlık kaynakları, cumhurbaşkanı seçimi yasaklarının yürürlükte olduğu son 10 günlük dönemde, Erdoğan'ın kullanması için “Mercedes” marka 4 zırhlı araç kiralandığını belirtti.

Erdoğan'ın, dünden itibaren resmi makam otomobillerini değil, kiralanan araçları kullanırken, cumhurbaşkanı seçimi kampanyası için kiralanan söz konusu araçların, "34 VH 2875, 06 BJ 9740, 06 AP 1287 ve 06 BV 8543" plakalarına sahip olduğu bilgisi verildi.

Başbakan Erdoğan'ın kullandığı araçlardan birinin sahte plakalı olduğu iddialarının da bir baskı hatasından kaynaklandığı, "06 BV 8543" olan plakanın son iki rakamının sehven yer değiştirerek "8534" biçiminde hatalı basıldığı, hatanın konuya ilişkin haberler neticesinde fark edildiği belirtildi.

Başbakanlık kaynakları, plakadaki baskı hatasının derhal düzeltildiğini vurguladı.

YALAN ÜSTÜNE YALAN

Yalan 1: Erdoğan'ın seçim yasakları nedeniyle Mercedes marka aracına taktığı 06 BV 3485 plakanın 2009 model gri Fiat marka bir araca ait olduğunu yazmıştık. Başbakanlık bu plakadaki numaranın 8534 yerine yanlışlıkla 3485 yazıldığını söylüyor.

Yaptığımız sorgulamada, Mercedes'teki düzelttikleri plaka numarası da emniyette kayıtlı değil.

Yalan 2: Araçların kiralandığı söyleniyor. Oysa Erdoğan kendi makam arabasına biniyor

Yalan 3: Aracın kiralandığı söyleniyor. Madem öyle kiralayan şirket plakada nasıl böyle bir hata yapıyor.

Yalan 4: Başbakanlık'tan "34 VH 2875, 06 BJ 9740, 06 AP 1287 ve 06 BV 8543" plakalarına sahip olduğu bilgisi veriliyor. Ancak verilen plakalar arasında 34 VH 2875 plaka sadece bir Mercedes'e ait gözüküyor. Diğerlerinin emniyette tescil kaydı yok.



Yalan 5: Cumhuriyet.com.tr'nin haberinden sonra Erdoğan'ın bindiği makam aracındaki plaka değiştirildi. Ve Erdoğan tüm gün boyunca yine trafikte kaydı olmayan "34 VM  3090" plakalı araçla dolaştı. Başbakanlık açıklamasında bu plakadan hiç söz edilmedi.

Cumhuriyet.com.tr'deki bu haber üzerine CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran da harekete geçmiş, konuyu Yüksek Seçim Kurulu'na taşımıştı.

SAHTE PLAKANIN CEZASI ÇOK BÜYÜK

Sahte plakayla trafiğe çıkmak; Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 202/2 maddesinde mühürde sahtecilik 1 yılla 6 yıl arası hapis. TCK'nın evrakta sahtekarlık bölümünde 204 maddenin 1 ve 3. maddeleri gereğince de 3 yılla 7,5'a kadar hapis cezasını gerektiriyor.


Cumhuriyet Gazetesi
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner80

banner87

HAYDAR BAŞ'ın ACI GÜNÜ
Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Prof.Dr. Haydar Baş'ın vefat eden ablası Sevim Akbulut...

Haberi Oku